علم دینی
آنچه در این پرونده میخوانید دیدگاه صاحب نظران فرهنگستان علوم اسلامی قم در رابطه ی دین و علم می باشد.
 
 
 
 
کد مطلب: 1099
عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی:
تبدیل فضای مجازی به بستری مناسب برای تبلیغ دین
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پیروزمند
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۳
 
باید بکوشیم که با هوشمندی و درایت، فضای مجازی به بستری مناسب برای تبلیغ آموزه های دینی تبدیل شود.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرهنگستان علوم اسلامی به نقل از حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند، عضو هیات علمی فرهنگستان علوم اسلامی، به مناسبت سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، مصاحبه ای انجام داد که خلاصه آن ارائه می گردد:


***



حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پیروزمند، ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی که به همین مناسبت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی هم نامیده می شود، اظهار داشت: با توجه به شرایط امروز جامعه، اهتمام در زمینه تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی مستلزم تحول درشیوه‌ها، الگوها و همچنین اشراف به نیازها و اولویت هاست.

وی افزود: آنچه مسلم است این که تبلیغ و اطلاع رسانی در هر عرصه ای به خصوص عرصه حساس و فراخ دین، خودش نوعی مهارت به شمار می رود که باید آن را کسب کرد و در جای مناسب از آن بهره گیری داشت.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با بیان این که در دنیای کنونی ما باید از ابزارهای نوین تبلیغ دین، استفاده لازم را داشته باشیم، گفت: امروز اینترنت و فضای مجازی با وجود همه آفت ها و آسیب هایی که دارد، بستر و شرایطی برای ما فراهم کرده که بتوانیم حرف خود و آموزه های اسلامی را در آن بیان کنیم و لذا باید از این فرصت نهایت بهره برداری را در جهت اهداف دینی و انقلابی داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که امروز ما در عصر ارتباطات و جنگ تبلیغات به سر می بریم، افزود: یکی از رموز مهم موفقیت در عرصه تبلیغات آن هم در چنین دوره ای این است که باید براساس نیازهای جامعه و فطرت انسان صورت گیرد تا بتواند در مردم نفوذ یابد، ضمن آن که انجام تبلیغ درست دینی باید به گونه ای باشد که زمینه تحول و اصلاح جامعه را فراهم کند.
Share/Save/Bookmark